Grensverleggende zakelijke telefonie en internet

MTTM (Message to the Moon) is dé full service telecomaanbieder voor de zakelijke markt. Met een breed pakket aan telefonie- en internetdiensten willen wij voor u het onmogelijke waar maken — Nothing is impossible!


Frequently Asked Questions (faq).

Algemeen.

Wat zijn de contactgegevens van MTTM?

MTTM
Postbus 59141
1040 KC Amsterdam

T. 088 8000 800
F. 088 8000 801

Wat is het bezoekadres van MTTM?

Kingsfordweg 151, 14e verdieping
Amsterdam
Nederland

Fair Use Policy.

De MTTM Fair Use Policy (voorwaarden m.b.t. ‘eerlijk gebruik’), wat houdt dat precies in?

Binnen de Fair Use Policy (FUP) worden de regels omtrent het onbeperkt gebruik van het abonnement ingekaderd. De FUP houdt in dat MTTM zich het recht voorbehoudt om het verkeer van haar klanten te monitoren en excessen te filteren.

Waarom is de MTTM Fair Use Policy (eerlijk gebruik) van belang voor u als klant?

Deze Fair Use Policy is in het leven geroepen om misstanden te voorkomen. Om er voor te zorgen dat we iedereen voordelige tarieven kunnen bieden moeten we excessen van anderen voorkomen en uitsluiten. Deze regeling is bedoelt om onze ‘Fair’ klanten te beschermen.

Wat verstaan we bij MTTM dan onder Fair Use / redelijk gebruik?

De Fair Use Policy treedt in werking op het moment dat u als klant vanaf 15% boven uw onbeperkt bedrag verbruikt. MTTM evalueert uw belgedrag in ieder geval twee keer per jaar en kan aan de hand hiervan uw abonnement bijstellen. Indien wij daar reden toe zien, behouden wij ons het recht voor om dit vaker te doen.

Wat gebeurt er als ik meer verbruik dan als redelijk gesteld in de MTTM Fair Use Policy?

Mocht u de grenzen van de Fair Use Policy overschrijden, dan stopt uw abonnement niet en kunt u gewoon blijven bellen. Echter zullen wij het bedrag waarmee u de Fair Use Policy overschreden heeft alsnog bij u in rekening brengen. Tevens zullen wij uw abonnementsvorm en daarmee uw vastgestelde maandelijkse bedrag bijstellen. U wordt hiervan op de hoogte gesteld.

Hoe kan ik voorkomen dat ik buiten de MTTM Fair Use Policy val als klant?

In principe zijn de grenzen voor het abonnement en de Fair Use Policy zo gesteld dat u hier bij een voor u regulier belgedrag binnen blijft. Verandert uw situatie en denkt u de Fair Use Policy grens te gaan overschrijden? Neem dan contact met ons op, wij zullen uw abonnement dat bijstellen zodat u de Fair Use Policy regels niet overtreedt.

Welke MTTM abonnementen kennen een Fair Use Policy?

Alle abonnementen waarbij onbeperkt bellen is inbegrepen kennen een Fair Use Policy

Telefonie.

Wat zijn de voordelen van telefonie bij MTTM?

Met Telefonie van MTTM kunt u tot wel 40% besparen op de kosten voor telefonie. MTTM biedt een voordelige oplossing voor belverkeer via de vaste lijn en voordelen als:
– Hoge besparing op de tarieven voor lokaal, regionaal, nationaal, mobiel en internationaal verkeer
– Géén abonnements- en activatiekosten
– Duidelijk overzicht in uw verkeerskosten
– Géén wijzigingen in uw infrastructuur
– Behoud van huidige diensten op uw telefoonlijn(en)
– Al uw vestigingen op één factuur
– Besparen op faxverkeer

Wat betekent Hosted VoIP?

Internet en bellen over één lijn met Hosted VoIP van MTTM. Uw telefoniecentrale is altijd inclusief in in uw eigen beheer met uw persoonlijke login.

Wat kan maatwerk voor mij als klant betekenen?

Heeft u een grote onderneming of speciale wensen voor Hosted VoIP in uw organisatie?
– U betaalt per werkplek
– Ideaal voor meerdere vestigingen
– VoIP bellen in het buitenland

Servicenummers.

Waarom een 0800 nummer aanvragen?

Een 0800 nummer is kosteloos voor de beller en dient daarom perfect als help- of servicedesk. Met een 0800 nummer creeërt u een professionele, landelijke en laagdrempelige uitstraling voor uw bedrijf.
– Voor de beller een gratis servicenummer
– Landelijke en professionele uitstraling
– Drempelverlagend
– Perfect voor een informatielijn of helpdesk

Waarom een 0900 nummer aanvragen?

Een 0900 nummer kunt u goed gebruiken voor commerciële doeleinden zoals prijsvragen, maar ook voor hulplijnen en servicediensten. Met een 0900 nummer betaalt de beller voor de kosten en zo kunt u extra omzet genereren.
– Beller betaalt gesprekskosten
– Verhoogt direct uw omzet
– Professionele uitstraling
– Zeer geschikt voor commerciële doeleinden

Welke 0900 nummers zijn er?

– 0900 voor informatie (helpdesk, service, verkoop, marketing)
– 0906 voor erotainment (aanbieden van erotische diensten)
– 0909 voor entertainment (nummers voor prijsvragen, spelletjes, babbelboxen, etc

Wat is de opbrengst van een 0900 nummer?

De opbrengst is afhankelijk van het tarief wat u koppelt aan het 0900 nummer.

Hoe lang duurt een tariefswijziging gemiddeld bij een 0900 nummer?

10 werkdagen.

Wat is het verschil tussen een 0800 en een 0900 nummer?

Een 0800-nummer is gratis voor de beller. Bij een 0900-nummer betaalt de beller een tarief, dat kan variëren van ‘lokaal tarief’ tot € 0,80 per minuut. Met andere woorden, bij een 0800 nummer betaalt de nummergebruiker ( de exploitant van het nummer) de kosten voor het feit dat klanten hem bellen. In het geval van een 0900 nummer betaalt de beller voor het feit dat hij naar het bedrijf belt.

Waarom een 088 nummer aanvragen?

Een 088 nummer wordt ook wel eens een 088 bedrijfsnummer of 088 nummerreeks genoemd. Een 088 nummer aanvragen doet u namelijk in de vorm van een ‘nummerblok’: een reeks van 100, 1000 of 10.000 telefoonnummers. U kunt zelf kiezen welke nummer u wilt activeren. Een 088 nummer wordt veelal gebruikt voor ondernemingen met, bijvoorbeeld, meerdere vestigingen. Zo kan iedere vestiging een bijna gelijk nummer hebben waar alleen de laatste cijfers veranderen.

Voordelen van een 088 nummer:
– Eén aaneengesloten doorkiesreeks voor verschillende vestigingen of afdelingen
– Landelijke en professionele uitstraling
– Medewerkers of vestigingen makkelijk te verhuizen mét nummerbehoud
– Bellers betalen een laag, interlokaal tarief
– Medewerkers zijn zowel vast als mobiel bereikbaar onder één nummer

Hoe wordt een 088 nummerreeks ook wel genoemd?

Met een 088-nummer, ook wel een bedrijfsnummer genaamd, krijgt u een aaneengesloten reeks telefoonnummers, waarbij de beller een laag, interlokaal tarief betaalt: Ideaal als uw organisatie uit verschillende afdelingen of vestigingen bestaat. Zo kunt u met een nummerblok dat een landelijke uitstraling heeft een nieuw nummerplan uitrollen.

Wat voor blokken worden er toegekend bij een 088 reeks?

U krijgt een aaneengesloten reeks telefoonnummers afhankelijk van de grootte van uw bedrijf 10, 100, 1000 of zelfs 10.000 nummers, dit werkt drempelverlagend en bevordert klantcontact.

Hoeveel 088 nummerblokken kan een organisatie maximaal aanvragen?

U kunt per bedrijf maar één nummerreeks aanvragen.

Waarom een internationaal servicenummer aanvragen?

Met een internationaal servicenummer bent u (ook) wereldwijd optimaal bereikbaar. Omdat het lastig kan zijn om te bepalen welk internationaal servicenummer bij u past, helpen wij u graag om de juiste keuze te maken.

Wat is het minimumtarief en het maximumtarief per minuut en per gesprek bij een servicenummer?

Voor een 0800 nummer is het gratis voor de beller. Voor een 0900 nummer is het variërend tussen 1 cent en 80 cent per minuut, met een maximum van 50 minuten. Met uitzondering voor een klantenservice dienst mag het niet boven de 15 cent per minuut.

Welke eisen worden er gesteld aan een verkort servicenummer?

Om te voorkomen dat iedereen een kort nummer kiest heeft de ACM hier wel enkele voorwaarden aan verbonden. Een van de eisen is dat er minimaal 4.000 belminuten of 2.500 belpogingen per maand worden gemaakt, waarbij het niet uitmaakt of een poging tot een gesprek leidt.

Kun je servicenummers ook vanuit het buitenland bellen?

Het is niet standaard mogelijk om 0800 of 0900 nummer vanuit het buitenland te bellen. Veel buitenlandse providers blokkeren dit. Op verzoek stelt MTTM dit open. 088 nummers kunt u gewoon bellen met 31 ervoor.

Hoe lang duurt het en hoe gemakkelijk is het om een eindbestemmingsnummer te wijzigen bij een servicenummer?


Dit kan binnen een dag, u kunt het ook zelf doen doormiddel van een routingmanager.

Overige Diensten.

Welke faxdiensten biedt MTTM aan?

MTTM biedt “online fax” aan. Faxen ontvangen en verzenden met, Fax-2-mail en Mail-2-fax.

Wat kost het versturen van een digitale fax en wat kost het ontvangen van een digitale fax?

U betaalt slechts enkele centen per verzonden fax, ongeacht het aantal pagina’s. Het maximaal aantal pagina’s is 10.

Is het mogelijk om een Excel bestand als digitale fax versturen?

Nee, u kunt enkel pdf bestanden ontvangen

Kan een bedrijf die geen vaste lijnen heeft gebruik maken van E-Mail to Fax?

Ja dat is mogelijk.

Wat is IVR?

IVR (Interactive Voice Response) is een applicatie die u helpt om uw klanten uit te laten komen op de juiste plek binnen uw bedrijf. Dit kan door middel van een eenvoudig keuze menu tot zeer uitgebreid. Iedere applicatie wordt op maat gemaakt, helemaal naar uw wensen. Met wachtrijen, keuzemenu’s, whispermode tot zelfs XML communicatie naar uw database.

Van welke IVR diensten kan ik gebruik maken bij MTTM?

Er zijn talloze mogelijkheden voor het inrichten van uw servicenummers met de IVR diensten van MTTM. We bieden verschillende pakketten van basis tot uitgebreid, met diensten zoals vooraankondigingstekst, openingstijdentabel, opnemen van gesprekken en spraakherkenning.

Hoe stel ik mijn telefoonnummers in per postcodegebied?

U geeft aan ons door welke postcode gebieden op welk telefoonnummer uit moeten komen en wij regelen de rest voor u. Makkelijker kan niet.

Wat betekent een XML koppeling en waarvoor wordt dit gebruikt?

Dit is om uw telefoon verkeer te koppelen aan bv. uw CRM systeem. Of de gespreksdetails als duur, gebeld nummer etc. aan uw database toe te voegen.

Wat is het verschil tussen een SIP Trunk en Hosted VoIP?

Hosted Voip is de vervanging voor uw telefooncentrale. U heeft geen telefooninfrastructuur (KPN lijnen o.i.d.) nodig op uw locatie, alles wordt via een data (IP) lijn bij u afgeleverd. Een SIP Trunk is louter de mogelijkheid om via uw bestaande internetverbinding, met behulp van de voor SIP geschikte telefooncentrale op uw locatie, verbinding te maken met het telefoonnetwerk. Voor een SIP Trunk heeft u dus een kwalitatieve internetverbinding nodig en een geschikte telefooncentrale.

Wat is een SIP Trunk?

Een SIP Trunk is te vergelijken met een ‘gewone’ telefoonlijn. Het verschil is dat inkomende en uitgaande gesprekken niet via een telefoonlijn lopen, maar via het datanetwerk (internetverbinding). Spraak en data gaan dus over één netwerk, in plaats van over twee gescheiden netwerken. Een SIP Trunk is louter de mogelijkheid om via uw bestaande internetverbinding, en met behulp van de voor SIP geschikte telefooncentrale op uw locatie, verbinding te maken met het telefoonnetwerk. Voor een SIP Trunk heeft u dus een kwalitatieve internetverbinding nodig en een geschikte telefooncentrale.

Hoe stel ik mijn IVR spraakcomputer in?

Via www.ivrmanager.nl is het mogelijk makkelijk programma’s te ontwerpen voor uw IVR spraakcomputer. Zo kunt u uw nummers instellen en wijzigen. U volgt hierbij een aantal schermen waarbij u eenvoudig functionaliteiten kunt toevoegen via drag en drop. Alle hulp vindt u hier in de handleiding IVR.

Facturatie.

Wat is het verschil tussen een verzamelfactuur en een specificatienota?

MTTM maakt gebruik van twee soorten facturen, de Verzamelfactuur en de Specificatienota. De Verzamelfactuur is een betaalfactuur. Hier staan onder andere uw abonnementskosten en verbruik op. Deze ontvangt u eens per kwartaal of eens per jaar. Afhankelijk van uw keuze. De Specificatienota ontvangt u maandelijks. Dit is niets meer dan een overzicht van uw verbruik van de afgelopen maand. Deze hoeft u dan ook niet te betalen.

Hoe wordt de MTTM factuur opgebouwd?

Uw factuur bestaat uit meerdere pagina’s. Op de eerste pagina vindt u een overzicht van de betaaldata. Op de overige pagina’s vindt u specificaties van deze bedragen.

De eerste pagina van uw verzamelfactuur

Hier vindt u een overzicht van uw en onze gegevens. Evenals de factuurdatum, het factuurnummer en overigen. Tevens vindt u hier een overzicht van het factuurbedrag. Dit overzicht is opgebouwd uit abonnementskosten, verbruikskosten en eventuele overige kosten. Een specificatie van deze kosten vindt u op volgende pagina(‘s).

Specificatiepagina’s

Per volgende pagina vindt u een specificatie van de factuurregel. Deze specificatie geeft inzicht in hoe de regels op uw verzamelfactuur zijn opgebouwd. Zo ziet u op welke dienst de factuurregel betrekking heeft, hoe de prijs tot stand is gekomen en voor welke periode de facturatie geldt. Tevens ziet u bij specificaties voor telefoonnummers de gespreksduur, het aantal gesprekken en de kosten van deze gesprekken per telefoonnummer.

Waar kan ik mijn facturen terugvinden?

U kunt al uw facturen terugvinden in uw persoonlijke portal. Deze u kunt bereiken via www.mijnmttm.nl. Mocht u uw inloggegevens kwijt zijn, kunt u via het inlogveld nieuwe aanvragen.

Waarom ontvang ik een betalingskorting als ik op tijd mijn facturen voldoe?

Als u tijdig betaald, vinden we het wel zo eerlijk u daarvoor te bedanken. Daarom krijgt u van ons een korting als u uw factuur tijdig betaald heeft. Ook als u automatische incasso heeft en deze tijdig afgeschreven kan worden, krijgt u een korting.

Waarom betaal ik extra als ik geen automatische incasso goedkeur?

Als u ervoor kiest geen automatische incasso af te geven, brengen wij een bedrag van €1,25 per transactie in rekening. Dit bedrag wordt in rekening gebracht om de door ons te maken extra kosten te verrekenen.

Hoe kan ik mijn automatische incasso alsnog goedkeuren?

Dit kunt u doen door in te loggen in uw persoonlijke portal. Hier kunt u een automatische incasso aanvragen en zo gemakkelijk geld, tijd en moeite besparen.

Hoe kan ik mijn automatische incasso stopzetten?

Dit kunt u doen door een rode kaart in te dienen bij uw bank. Let er wel op dat dit ervoor zorgt dat u €1,25 per factuur extra gaat betalen.

Hoe kan ik mijn facturatiefrequentie aanpassen en geld besparen?

Als u uw facturatiefrequentie wilt aanpassen om zo op een gemakkelijke wijze nog meer geld te besparen, kunt u het beste contact opnemen met uw accountmanager. Uw accountmanager zal uw gegevens met u doorlopen en uw facturatiefrequentie naar wens aanpassen naar kwartaalfacturatie of jaarfacturatie. Mocht u een andere termijn willen voor de facturatiefrequentie raden wij u ook aan contact op te nemen met uw accountmanager.

Waar kan ik mijn vragen stellen over facturatie?

Als u toch nog vragen heeft over uw facturatie, kunt u deze stellen door telefonisch contact op te nemen via 088 8000 800 of via [email protected] We doen dan altijd ons best u zo snel mogelijk van dienst te zijn!

Hoe kan ik mijn abonnement bij MTTM opzeggen?

U kunt te allen tijden uw diensten bij MTTM stopzetten met in acht neming van uw contract en uw opzegtermijn. Als u er voor kiest uw diensten stop te zetten bij MTTM, let dan op dat de opzegging aan de volgende voorwaarden voldoet:

– De opzegging dient gedaan te worden op brief papier.
– De opzegging dient ondertekend te zijn door de KVK tekenbevoegde.
– De opzegging dient per post, fax of als bijlage in de mail zijn ontvangen.
– Op het moment van opzegging mag er maximaal 1 openstaande factuur zijn.

Als er niet aan bovenstaande voorwaarden wordt voldaan, kan de opzegging helaas niet in behandeling worden genomen.