Grensverleggende zakelijke telefonie en internet

MTTM (Message to the Moon) is dé full service telecomaanbieder voor de zakelijke markt. Met een breed pakket aan telefonie- en internetdiensten willen wij voor u het onmogelijke waar maken — Nothing is impossible!

Frequently Asked Questions (faq).

Algemeen.

Wat zijn jullie contactgegevens?
MTTM.nl
Postbus 59141
1040 KC Amsterdam

Bezoekadres
Kingsfordweg 151
Amsterdam
Nederland

T. 088 8000 800
F. 088 8000 801

Fair Use Policy.

Fair Use Policy
Wat houdt de Fair Use Policy in?
Binnen de Fair Use Policy (FUP) worden de regels omtrent het onbeperkt gebruik van het abonnement ingekaderd. De FUP houdt in dat MTTM zich het recht voorbehoudt om het verkeer van haar klanten te monitoren en excessen te filteren.

Wat zijn de grenzen?
De Fair Use Policy treedt in werking op het moment dat u als klant vanaf 15% boven uw onbeperkt bedrag verbruikt. MTTM evalueert uw belgedrag in ieder geval twee keer per jaar en kan aan de hand hier van uw abonnement bijstellen. Indien wij daar reden toe zien, behouden wij ons het recht voor om dit vaker te doen.

Wat gebeurt er als ik meer bel?
Mocht u de grenzen van de FUP overschrijden, dan stopt uw abonnement niet en kunt u gewoon blijven bellen. Echter zullen wij het bedrag waarmee u de FUP overschreden heeft alsnog bij u in rekening brengen. Tevens zullen wij uw abonnementsvorm en daarmee uw vastgestelde maandelijkse bedrag bijstellen. U wordt hiervan op de hoogte gesteld.

Voorkomen?
In principe zijn de grenzen voor het abonnement en de FUP zo gesteld dat u hier bij een voor u regulier belgedrag binnen blijft. Verandert uw situatie en denkt u de FUP grens te gaan overschrijden? Neem dan contact met ons op, wij zullen uw abonnement dat bijstellen zodat u de FUP regels niet overtreedt.

Waarom een Fair Use Policy?
Deze Fair Use Policy is in het leven geroepen om misstanden te voorkomen. Om er voor te zorgen dat we iedereen voordelige tarieven kunnen bieden moeten we excessen van anderen voorkomen en uitsluiten. Deze regeling is bedoelt om onze ‘Fair’ klanten te beschermen.

Welke abonnementen hebben een Fair Use Policy?
– Alle abonnementen waarbij onbeperkt bellen in inbegrepen
Telefonie
Wat zijn de voordelen Telefonie van MTTM?
Met Telefonie van MTTM kunt u tot wel 40% besparen op de kosten voor telefonie. MTTM biedt een voordelige oplossing voor belverkeer via de vaste lijn
– Hoge besparing op de tarieven voor lokaal, regionaal, nationaal, mobiel en internationaal verkeer
– Géén abonnements- en activatiekosten
– Duidelijk overzicht in uw verkeerskosten
– Géén wijzigingen in uw infrastructuur
– Behoud van huidige diensten op uw telefoonlijn(en)
– Al uw vestigingen op één factuur
– Besparen op faxverkeer

Telefonie.

Wat zijn de voordelen Telefonie van MTTM?
Met Telefonie van MTTM kunt u tot wel 40% besparen op de kosten voor telefonie. MTTM biedt een voordelige oplossing voor belverkeer via de vaste lijn
– Hoge besparing op de tarieven voor lokaal, regionaal, nationaal, mobiel en internationaal verkeer
– Géén abonnements- en activatiekosten
– Duidelijk overzicht in uw verkeerskosten
– Géén wijzigingen in uw infrastructuur
– Behoud van huidige diensten op uw telefoonlijn(en)
– Al uw vestigingen op één factuur
– Besparen op faxverkeer

Wat houd Hosted VoIP in?
Internet en bellen over één lijn met Hosted VoIP van MTTM. Uw telefoniecentrale is altijd inclusief in in uw eigen beheer met uw persoonlijke login.

Maatwerk?
Heeft u een grote onderneming of speciale wensen voor Hosted VoIP in uw organisatie?
– U betaalt per werkplek
– Ideaal voor meerdere vestigingen
– VoIP bellen in het buitenland

Servicenummers.

Waarom zou ik een 0800 nummer aanvragen?
Een 0800 nummer is kosteloos voor de beller en dient daarom perfect als help- of servicedesk. Met een 0800 nummer creeërt u een professionele, landelijke en laagdrempelige uitstraling voor uw bedrijf.
– Voor de beller een gratis servicenummer
– Landelijke en professionele uitstraling
– Drempelverlagend
– Perfect voor een informatielijn of helpdesk

Waarom zou ik een 0900 nummer aanvragen?
Een 0900 nummer kunt u goed gebruiken voor commerciële doeleinden zoals prijsvragen, maar ook voor hulplijnen en servicediensten. Met een 0900 nummer betaalt de beller voor de kosten en zo kunt u extra omzet genereren.
– Beller betaalt gesprekskosten
– Verhoogt direct uw omzet
– Professionele uitstraling
– Zeer geschikt voor commerciële doeleinden

Waarom zou ik een 088 nummer aanvragen?
Een 088 nummer wordt ook wel eens een 088 bedrijfsnummer of 088 nummerreeks genoemd. Een 088 nummer aanvragen doet u namelijk in de vorm van een ‘nummerblok’: een reeks van 100, 1000 of 10.000 telefoonnummers. U kunt zelf kiezen welke nummer u wilt activeren.
– Eén aaneengesloten doorkiesreeks voor verschillende vestigingen of afdelingen
– Landelijke en professionele uitstraling
– Medewerkers of vestigingen makkelijk te verhuizen mét nummerbehoud
– Bellers betalen een laag, interlokaal tarief
– Medewerkers zijn zowel vast als mobiel bereikbaar onder één nummer

Waarom zou ik een internationaal servicenummer aanvragen?
Met een internationaal servicenummer bent u (ook) wereldwijd optimaal bereikbaar. Omdat het lastig kan zijn om te bepalen welk internationaal servicenummer bij u past, helpen wij u graag om de juiste keuze te maken.

Wat is het verschil tussen een 0800 en 0900 nummer?
Een 0800-nummer is gratis voor de beller. Bij een 0900-nummer betaalt de beller een tarief, dat kan variëren van ‘lokaal tarief’ tot € 0,80 per minuut. Met andere woorden, bij een 0800 nummer betaalt de nummergebruiker ( de exploitant van het nummer) de kosten voor het feit dat klanten hem bellen. In het geval van een 0900 nummer betaalt de beller voor het feit dat hij naar het bedrijf belt.

Wat is het minimumtarief en het maximumtarief per minuut en per gesprek voor een servicenummer?
Voor een 0800 nummer is het gratis voor de beller. Voor een 0900 nummer is het variërend tussen 1 cent en 80 cent per minuut, met een maximum van 50 minuten. Met uitzondering voor een klantenservice dienst mag het niet boven de 15 cent per minuut.

Hoe wordt een 088 nummerreeks ook wel genoemd?
Met een 088-nummer ook wel een bedrijfsnummer genaamd krijgt u een aaneengesloten reeks telefoonnummers, waarbij de beller een laag, interlokaal tarief betaalt: Ideaal als uw organisatie uit verschillende afdelingen of vestigingen bestaat. Zo kunt u met een nummerblok dat een landelijke uitstraling heeft een nieuw nummerplan uitrollen.

Wat voor blokken worden er toegekend bij een 088 reeks?
U krijgt een aaneengesloten reeks telefoonnummers afhankelijk van de grootte van uw bedrijf 10, 100, 1000 of zelfs 10.000 nummers, dit werkt drempelverlagend en bevordert klantcontact.

Hoeveel 088 nummerblokken kan een organisatie maximaal aanvragen?
U kunt per bedrijf maar één nummerreeks aanvragen.

Welke eisen worden er gesteld aan een verkort servicenummer?
Om te voorkomen dat iedereen een kort nummer kiest heeft de ACM hier wel enkele voorwaarden aan verbonden. Een van de eisen is dat er minimaal 4.000 belminuten of 2.500 belpogingen per maand worden gemaakt, waarbij het niet uitmaakt of een poging tot een gesprek leidt.

Welke 0900 nummers zijn er?
– 0900 voor informatie (helpdesk, service, verkoop, marketing)
– 0906 voor erotainment (aanbieden van erotische diensten)
– 0909 voor entertainment (nummers voor prijsvragen, spelletjes, babbelboxen, etc

Kun je servicenummers ook vanuit het buitenland bellen?
Het is niet standaard mogelijk om 0800 of 0900 nummer vanuit het buitenland te bellen. Veel buitenlandse providers blokkeren dit. Op verzoek stelt MTTM.nl dit open. 088 nummers kunt u gewoon bellen met +31 ervoor.

Wat is de opbrengst van een 0900 nummer?
De opbrengst is afhankelijk van het tarief wat u koppelt aan het 0900 nummer.

Hoe lang duurt een tariefswijziging gemiddeld op een 0900 nummer?
10 werkdagen

Hoe lang duurt een eindbestemmingsnummer wijzigen bij een servicenummer?
Dit kan binnen een dag, u kunt het ook zelf doen doormiddel van een routingmanager.

Overige Diensten.

Welke faxdiensten biedt MTTM aan?
MTTM.nl biedt “online fax” aan. Faxen ontvangen en verzenden met, Fax-2-mail en Mail-2-fax.

Wat kost het versturen van een digitale fax en wat kost het ontvangen van een digitale fax?
U betaalt slechts enkele centen per verzonden fax, ongeacht het aantal pagina’s. Het maximaal aantal pagina’s is 10.

Is het mogelijk om een Excel bestand als digitale fax versturen?
Nee, u kunt enkel pdf bestanden ontvangen

Kan een bedrijf die geen vaste lijnen heeft gebruik maken van E-Mail to Fax?
Ja dat is mogelijk.

Wat is IVR?
IVR is een (Interactive Voice Response) is een applicatie die u help om uw klanten uit te laten komen op de juiste plek in uw berdijf. Dit kan doormiddel van een eenvoudig keuze menu tot zeer uitgebeid. Iedere applicatie wordt op maat gemaakt, helemaal naar uw wensen. Met wachtrijen, keuzemenu’s, whispermode tot zelfs XML communicatie naar uw database.

Van welke IVR diensten kan ik gebruik maken bij MTTM.nl?
Er zijn talloze mogelijkheden voor het inrichten van uw servicenummers met de IVR diensten van MTTM.nl. We bieden verschillende pakketten van basis tot uitgebreid, met diensten zoals vooraankondigingstekst, openingstijdentabel, opnemen van gesprekken en spraakherkenning.

Hoe stel ik mijn telefoonnummers in per postcodegebied?
U geeft aan ons door welke postcode gebieden op welk telefoonnummer uit moeten komen en wij regelen de rest voor u. Makkelijker kan niet.

Wat betekent een XML koppeling en waarvoor wordt dit gebruikt?
Dit is om uw telefoon verkeer te koppelen aan bv. uw CRM systeem. Of de gespreksdetails als duur, gebeld nummer etc. aan uw database toe te voegen.

Wat is het verschil tussen een SIP Trunk en Hosted VoIP?
Hosted Voip is de vervanging voor uw telefooncentrale. U heeft geen telefooninfrastructuur (KPN lijnen oid) nodig op uw locatie, alles wordt via een data (IP)lijn bij u afgeleverd. Een SIP Trunk is louter de mogelijkheid om via uw bestaande internetverbinding, en met behulp van de voor SIP geschikte telefooncentrale op uw locatie, verbinding te maken met het telefoonnetwerk. Voor een SIP Trunk heeft u dus een kwalitatieve internetverbinding nodig en een geschikte telefooncentrale.

Wat is een SIP Trunk?
Een SIP Trunk is te vergelijken met een ‘gewone’ telefoonlijn. Het verschil is dat inkomende en uitgaande gesprekken niet via een telefoonlijn lopen, maar via het datanetwerk (internetverbinding). Spraak en data gaan dus over één netwerk, in plaats van over twee gescheiden netwerken. Een SIP Trunk is louter de mogelijkheid om via uw bestaande internetverbinding, en met behulp van de voor SIP geschikte telefooncentrale op uw locatie, verbinding te maken met het telefoonnetwerk. Voor een SIP Trunk heeft u dus een kwalitatieve internetverbinding nodig en een geschikte telefooncentrale.

Hoe stel ik mijn IVR spraakcomputer in?
Via www.ivrmanager.nl is het mogelijk makkelijk programma’s te ontwerpen voor uw IVR spraakcomputer. Zo kunt u uw nummers instellen en wijzigen. U volgt hierbij een aantal schermen waarbij u eenvoudig functionaliteiten kunt toevoegen via drag en drop. Alle hulp vindt u hier in de handleiding IVR.